Vi söker en för Processtöd / Processutveckling från – 1/12-23 till 30/11-24 för uppdrag hos kund, konsult via Prowork Bemanning. Omfattning: heltid med placering i Sundbyberg.
Beställaren är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk, har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i övriga Sverige.
Bakgrund
Kärnprocessen ”Utveckla stamnätet” beskriver arbetsgången och ger ett stöd när vi förbereder och genomför åtgärder i transmissionsnätet. Målsättningen är ett transmissionsnät med hög tillgänglighet och med rätt överföringskapacitet.
Uppdragsbeskrivning
Det finns en organisation som ansvarar för implementation, utveckling och förvaltning av kärnprocessen ”Utveckla stamnätet”. Arbetet leds av ett övergripande processråd och utförs av två delprocessteam (Station och Ledning). Delprocessteamen rapporterar till processrådet, där strategiska och övergripande beslut fattas av representanter från divisionen. Delprocessteamen har ett nära samarbete med enhetsrepresentanter från de enheter som arbetar inom processen, men som inte är representerade i delprocessteamen.
Syftet med det här avropet är att tillgodose delprocessteamens behov av stöd samt få till en övergripande koordinering för de olika delprocesserna. Således efterfrågas erfarenheter från processutveckling. Uppdraget består av olika delar bl.a. administration, webuppdateringar, rapportframtagning, processutveckling, förbättringsarbete samt förvaltning av processen.
Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning t i det löpande arbete som utförs. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av beställaren).
Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att
-
- Driva processutveckling/-koordinering
- Att inom ramen för delprocessteam Station och delprocessteam Ledning arbeta med att utveckla och beskriva delprocesserna
- Att stötta delprocessteam Station och Ledning med koordinering för att säkerställa att delprocesser synkar sinsemellan
- Administrerar inbox för förvaltningsprocessen
- Delar ut frågor från inbox till respektive delprocessteam
- Svarar på frågor kring processen och intranätet
- Återkopplar med svar till inkommande ärenden
Intranätet (webbredaktör)
-
- Uppdaterar processen enligt delprocessteamens input
- Publicerar nyheter, processer och dokument på intranätet
- Tar fram rapporter
Dokumenthantering
-
- Skriva processbeskrivningar, checklistor, mallar
- Ändra i, och rita upp nya, processkartor
- Administrera publicerade dokument (uppdatera version osv)
- Säkerställa att rätt mallar används
Delprocessteamens möten
-
- Kallar till och håller i mötet
- Sätter ihop agenda (med input från delprocessteamen)
- Ansvarar för protokollet och följer upp actions
Skallkrav
Kompetens och Erfarenhet:
-
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att jobbat med processutveckling och framtagande av processer.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att ha självständigt arbetat som administrativt stöd till processledare eller projektledare.
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbetat med MS Office program som Excel, Word och Powerpoint.
Meriterande
-
- Arbetslivserfarenhet av att jobba med webbredaktörs uppgifter (intranät eller extern webbsida).
- Arbetslivserfarenhet av att arbeta inom el/energibranschen.
Personliga egenskaper:
-
- Arbeta självständigt och målinriktat
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- Förmåga att arbeta i grupp
- Du ska behärska svenska och engelska i tal och skrift.
Är du den vi söker? Välkommen med din ansökan redan idag!