Om du är i behov och planerar att rekrytera till din verksamhet kan vi på Prowork vara till hjälp med vår expertis av rekrytering inom våra nischer och från olika specialistområden. Tillsammans med er kommer vi fram till en profil av vad ni förväntar er av en framtida anställd. Detta innebär kunskap, yrkeserfarenhet, systemanvändning, löneanspråk och tidsfönster m.m. Med denna information kan vi samla ihop passande kandidater och utifrån profilen se vilka som är bäst lämpade för arbetet i kombination med de krav ni har för er slutkandidat.
Hur ser vår rekryteringsprocess ut?
Alla rekryteringskonsulter på Prowork har mångårig erfarenhet av att rekrytera chefer, specialister och kvalificerad personal från just er bransch. Att vi är nischade inom våra branscher ökar inte bara förståelsen för era behov, det gagnar även kandidatupplevelsen som får prata med en rekryteringskonsult som kan deras bransch.
Våra rekryteringskonsulter ansvarar och driver hela processen från start till uppföljning, vilket innebär att ni alltid har en kontaktperson som är insatt i hela processen.
I korthet ser Proworks rekryteringsprocess ut så här:
Kravprofil – Annonsering / Search – Urval – Intervju
Presentation av kandidat – Intervju hos kund – Tester & Referenstagning – Anställning av kandidat
Återkoppling kandidater – Uppföljning av kund och vald kandidat